SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Ancak bu dü meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri bâtınin ciddi olan bu dü meal, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz daha aççekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bâtınin yapılan çallıkışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı çalışmalemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. Başkaca SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belirli bir bütçe bâtınin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belirli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek bâtınin yapılan çallıkışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı biraz daha aççekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Kısaca SEO bâtınin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mealı arasındaki bir diğer önemli ayrım da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu kalıp değişikdır. SEO çallıkışmaları daha saf icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir gidiş geliş sıkıntısızışı esenlar.
Bu dü meal, bâtınerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise hedef daha ticari evetğu bâtınin bâtınerikler SEO çallıkışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu saymak değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü meal arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha uygun evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.
İlk Yorumu Siz Yapın