Kişinin yaneşeliığı sosyete içre kıymeti olan , kapasite, gidiş ve sair davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyönetmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belirli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değkârme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanımı gestaltlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına reva ) değkârme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakılırsa;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının matlup yönde değkârtirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değkârme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç çizgi öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı eksiksiz kültürler ciğerin ayrımsızdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme ciğerin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa değkârebilir, lakin sürecin doğkakımı değkârmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince biraşkın filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna değgin farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanımı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış değkârikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içre eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değkârikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim bilimi, âdemoğlu ciğerin dirim boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere reva olabileceği kadar istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin kârletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kadar gelişigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim bilimi merkezleri kadar mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Yani eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi edinmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belirli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise kendiliğinden gelişen plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir tip olarak ele aldatmaındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç çizgi ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Asıl; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Müddetç; meslek içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, bitirme, sınav geriları kadar matlup davranış değkâriklikleridir.
İlk Yorumu Siz Yapın